Veel gestelde vragen bij onze boerderijkampen
Uw inschrijving is pas definitief in orde nadat wij uw betaling ontvangen hebben. Wij sturen u na ontvangst een bevestigingsmail met de voldane factuur in bijlage.
U dient het bedrag online te betalen via de inschrijfpagina op onze website. Indien dit niet zou lukken of u wenst een spreiding, kan u steeds contact met ons opnemen.
Wanneer meerdere kinderen van hetzelfde gezin en zelfde thuisadres zich inschrijven voor het kamp, krijgt met vanaf het tweede kind 15 euro korting op de kampprijs.
Indien u een factuur wenst op naam van BNP Paribas Fortis (omdat één van de ouders werknemer is van deze bank) kan u deze aanvragen via boekhouding@devierhoekhoeve.be. Vermeld in uw mail zeker de naam van de deelnemer, de periode van kampdeelname en het adres naar waar de factuur naartoe gestuurd moet worden.
In geval van annulering of ziekte gelden volgende afspraken:
– Annulering: wanneer een deelnemer annuleert uiterlijk vier weken voor het kamp, wordt 15% van het inschrijvingsgeld afgehouden.
– Wanneer een deelnemer na de bovenstaande tijdspanne annuleert, wordt het volledige inschrijvingsgeld ingehouden tenzij men een ander vriendje in de plaats inschrijft.
– Ziekte: Met een medisch attest wordt 15% van het inschrijvingsgeld afgehouden.
– Stoppen tijdens de kampweek: Wanneer een deelnemer, om welke reden dan ook tijdens de kampweek naar huis gaat is er geen terugbetaling mogelijk.
Op maandagmorgen verwachten wij uw kleine rakker tussen half negen en negen uur. Wij verwelkomen u aan onze boerderijdeuren waar we u laten weten waar uw kind slaapt en welk diertje het in deze boerderijweek wordt. Op vrijdag gaan onze deuren terug open om half vijf. Het eerste kwartier is er een afscheidsronde (toneelslot, lied en dans) en tegen kwart voor vijf is het slot voorzien.
Het dagkamp gaat door elke weekdag van 9u – 16u. Er is gratis opvang voorzien van 8u30-16u30.
Neen, op maandagmorgen hebben we een doorschuifactiviteit. Het kamplied aanleren, iets knutselen aangaande het kampthema en samen de koffers uitpakken en de bedden opmaken.
Wij vragen een hoeslaken ter bescherming van de matras, een kussensloop en een slaapzakje. In de zomer kan het echter bijzonder warm worden en vaak is een dikke slaapzak overbodig. Het is aangewezen om dan een zomerlakentje mee te geven.
Wij vragen om al de medicijnen met een duidelijke brief in een gesloten doosje of zakje af te geven aan de deur van de slaapblok op maandagochtend. Op vrijdag geven we alles terug mee in het gevulde boerderijzakje dat uw kind ontvangt bij het slotmoment. Zijn er andere zorgen? Bel of mail ons even op voorhand en dan spreken we alles samen door zodanig dat er geen verrassingen zijn op maandag.
Heeft u bezorgdheden omdat uw kind net iets anders is? Wij hebben geen monitoren over om uw kind individueel te begeleiden en ze zijn hiervoor ook niet speciaal opgeleid. Neem gerust telefonisch contact op mocht u twijfels hebben of uw kind mee op kamp kan komen (09 362 57 91).
7u30: Vroeg uit de veren
8u00: Ontbijt met boerderijklekkers
8u30: Voederen en verzorgen van de hoevedieren en melken van de koeien. Aansluitend dierenknuffelpauze of vrij spel
9u45: Toneel of inleiding van de activiteit
10u: Atelier (een doe-activiteit in het kader van het kampthema: knutselen, koken, bakken, sport & spel, …)
12u: Huisgemaakt middagmaal met verse soep, hoofdgerecht en dessertje. Siësta of vrij spel
14u: Namiddagspel (een tocht, een bezoek, groot spel, waterpret, klussen op de boerderij, naar het veld, bos, tuin…)
16u: Vieruurtje, knuffelpauze, brieven schrijven
17u30: Avondmaal (brood en beleg, pastasalade, croque, … een heerlijke barbecue met hoeveworstjes en meer op donderdagavond)
18.15u: Voederen en verzorgen van de hoevedieren en melken van de koeien.
19u: Fris gewassen genieten van het avondtoneel
20u: Avondactiviteit (zingen, humor, rustig atelier, …)
20u45: ‘Licht uit’ jongsten en extra avondactiviteit voor de oudsten
21.30u: ‘Licht uit’ oudsten
8u30-9u00: Opvang
9u00: Dagopening met liedjes en toneel
9u10: Voederen en verzorgen van de hoevedieren en melken van de koeien.
10u: Atelier (knutselen, koken, bakken, sport & spel, …)
12u: Picknick (zelf mee te brengen)
13u: Namiddagspel (een tocht, een bezoek, groot spel, waterpret, klussen op de boerderij, naar het veld, bos, tuin…)
15u30: Vieruurtje van de boerderij
16u00: Afsluiten met zang en dans
16u00-16u30: Opvang
Snoepjes, koekjes…daar zorgen wij graag voor.
Multimedia: daar krijgen onze dieren jeuk van.
Dat laten we niet toe. Uw kind is in goede handen en indien er iets is, hoort u het als eerste. Geen nieuws is goed nieuws.
Al dertig jaar doen we boerderijvakanties op onze hoeves. We werken met monitoren die ofwel een educatieve opleiding volgen, in het onderwijs staan of een brevet hebben van monitor. Vaak ook mensen die als kind ook al op boerderijvakantie kwamen en onze eisen en visie genegen zijn.
Uw kind komt in een hele boerderijfamilie terecht en het is echt onze betrachting om onze boerderij ook een beetje de boerderij van uw kind te maken. Wij vertroetelen uw kinderen net als onze kinderen. Geen kind is voor ons gelijk.
Indien er een voorval is, bent u ook de eerste die er van hoort.
Op vrijdag vindt u in hun zakje ook een volledige krant met alle details, van menu tot recepten, liedjes, spelletjes,….
Uiteraard! Begin juli zenden we jullie een brief met nog meer praktische info.
Veelgestelde vragen verjaardagsfeestjes
Vanaf het weekend na de paasvakantie tot het weekend voor de herfstvakantie zijn er feestjes mogelijk op zaterdagvoormiddag, zaterdagnamiddag en zondagnamiddag. In november en vanaf februari enkel op zaterdagvoor- of namiddag.
Een standaardfeestjes voor kinderen van de derde kleuterklas kan op aanvraag (vaak een half uur minder lang). De kinderen zijn te klein voor de meeste activiteiten en voor het voederen zijn de hongerige geiten of schapen vaak geen optie. Voor kleinere kinderen raden we aan om gewoon te komen spelen op de boerderij. (tijdens het zomerseizoen)
De Vierhoekhoeve is enkel open voor groepen en families op reservatie. De speeltuin en knuffelboerderij is dus enkel toegankelijk mits reservatie.
Geen bancontact, enkel cash betalen mogelijk op het einde van het feestje. Een voorschot wordt niet gevraagd.
Er wordt steeds een minimum van 10 kinderen + 2 volwassenen aangerekend (het basis forfait).
Dat kan gebeuren. Voor afwezige of zieke kinderen hoeft u niet te betalen, maar het minimum van 10+2 wordt steeds aangerekend.
Omdat we jullie nog harder vertroetelen dan de kinderen. U krijgt een welkomstdrankje met hapje, een ijscoupe en tijdens het voederen een leuke extra.
Wij begeleiden de doe-, eet- en voedermomenten. De vrije momenten bij de dieren en op het speelterrein zijn onder toezicht van jullie.
We weten graag de maandag ervoor met hoeveel jullie zullen zijn. Indien er dan nog wijzigingen zijn in de loop van de week, kan u dat tot de dag ervoor melden.
Normaal voorzien we een lokaal. Bij bijzonder goed weer is het mogelijk dat we binnen starten en buiten eindigen.
Dan gaat het programma onveranderd door, de dieren moeten ook in de regen gevoederd worden, en er zijn ook heel wat dieren binnen om te knuffelen. Regenkledij en laarzen zijn noodzakelijk. Het kan ook regenen in de zomer.
Dat laten wij niet toe.
Wij voorzien een leuk gedekte tafel. Wenst u graag slingers of ballonnen mag u een kwartier op voorhand aanwezig zijn, en zelf nog decoratie aanbrengen. Liefst niet vroeger dan een kwartier.
In de vrije tijd kunnen de kinderen spelen op de speeltuin, knuffelen bij de dieren, ravotten op de boerderij. Natuurlijk hebben we er niets op tegen als u zelf kringspelletjes, een muziekpakket, een piñata,… meebrengt. Eigen kookactiviteiten of knutselactiviteiten laten we niet toe.
Natuurlijk, dat vinden wij heel leuk!
Dat mag altijd. Wij voorzien een kleine attentie (een snoepje en een klein geschenkje zoals een potlood, een latje,..). En uiteraard krijgen de kinderen die een doe-atelier gedaan hebben hun eigen koekjes, brood of boter mee.
Veelgestelde vragen zaalfeesten
Dit is afhankelijk van welke formule u kiest. Is het een lunchformule waarbij iedereen een plaatsje aan tafel aangeboden krijgt, dan is 80 genodigden de limiet. Is het een dessertenformule waarbij ook staantafels worden gebruikt, dan kunnen we comfortabel gaan tot 150 personen. Er hebben al eens feestjes plaats gevonden met 200 personen, maar dan gebruiken we de feestzaal boven én de eetzaal beneden.
Vanaf 20 volwassenen.
Bubbels en wijnen kunnen, maar dan rekenen we kurkrecht aan.
We hebben een ruim assortiment aan frisdranken, sapjes, streekbieren, bubbels en wijnen voor u geselecteerd.
Vraag gerust onze drankenlijst op.
Normaal kleden wij de zaal zelf in, maar u mag uiteraard zelf versiering aanbrengen. Er mogen absoluut geen materialen gebruikt worden die schade kunnen aanrichten aan het interieur. Zo zijn plakband, duimspijkers, naalden, decoratiespijkers en dergelijke absoluut niet toegestaan.
Je kan best alles ophangen met touwtjes.
De vloeren afdekken met vastgekleefd tapijt is eveneens niet toegelaten m.b.t. brandveiligheid en brandverzekering.
Dit kan enkel op aanvraag en mits beschikbaarheid van de zaal.
Dit kan enkel op afspraak tijdens de week tussen 14u en 18u of op zaterdag.
Wij tellen de stock vóór en na uw feestje. Het verschil is uw verbruik. U ontvangt de factuur per e-mail enkele dagen na uw feest.
We hebben dat liever niet. Maar we begrijpen dat sommige baasjes onafscheidelijk zijn van hun viervoeter. In overleg met de mensen die het feest organiseren kan het dus uitzonderlijk worden toegestaan.
Neen, wij verzorgen de catering volledig zelf op de boerderij. Alles is huisbereid en puur van smaak. We zetten in op korte keten en lokale producten.
Ja, aan de kant van de kinderboerderij, indien volzet kan u parkeren op straat.
In de zomermaanden kunnen we een extra weide openen, in de winter raden we aan om iets verder in de straat te parkeren.
Ja, wij bezorgen u deze op aanvraag.
Voor diverse uiteenlopende redenen organiseren wij enkel feesten overdag (afsluiten ten laatste om 19u30).
Neen, ons eten serveren we steeds binnen (praktisch niet haalbaar door de vele insecten op onze hoeve). U kan evenwel na het eten overal op de hoeve terecht bij mooi weer (terras, wandelpad, speeltuin, stallen).
Ja, wij beschikken over een moderne geluidsinstallatie.
Ja in de vestiaire hebben wij een verschoonkussen en er staat ook een microgolf in de zaal ter beschikking.
Jazeker, we beschikken over een buitenlift die mensen gemakkelijk naar boven brengt.
Neen, bij slecht weer kunnen de kinderen wel terecht in onze knuffelstallen.
De buitenspeeltuin is toegankelijk voor kinderen van 4 (onder begeleiding) tot 14 jaar.
We hebben in onze zalen geen aparte lokalen om een reiswiegje/bedje te zetten. Op de kinderboerderij hebben we veel plaatst (wel overkant van de straat, goede babyfoon is noodzakelijk).
Tijdens feesten plaatsen wij steeds kegeltjes en tonnen op straat om het autoverkeer te vertragen. Het blijft wel belangrijk om voorzichtig te zijn bij het oversteken.
Bij grote feesten zien we dat er vaak een babysit meekomt die een oogje in het zeil houdt, zodanig dat uw genodigden met een gerust hart aan tafel kunnen blijven zitten.
Ja, de zaal is voorzien van snelle en stabiele WiFi-infrastructuur.
Dat is mogelijk. Indien u de beide zalen huurt, of een feestje geef in zaal B kan u gebruik maken van de beamer en projectiescherm.
In zaal A hangt het af van het aantal genodigenden, aangezien we daar voor projecties gebruik maken van een smartboard waarvoor plaats moet voorzien worden.